menumenumenumenumenumenumenumenumenu menu

NYHEDER

Professionalisering af lærerrollen gennem fælles forberedelse

Erhvervsuddannelsers succes starter i folkeskolen – se bare i Schweiz

Transfer i forbindelse med kompetenceudvikling i praksis

.... nyhedsarkiv

NYHEDSBREV

Seneste nyhedsbrev (pdf)

Tilmeld nyhedsbrev

Nyhedsbreve - oversigt
20-06-2008

Motivation, Opfølgning, Effekt – Partnerskaber i fuld udfoldelse

Nyt - og sidste - hæfte fra projektet Partnerskab om kompetenceudvikling
I dette hæfte tager vi fat på et par vanskelige hængepartier som vi ikke nåede at udvikle for alvor i første del af projektet Partnerskab om kompetenceudvikling:
• Hvordan kan skolen som kompetencepartner agere i forhold til de mere tilbageholdende og måske skeptiske medarbejdere i partnervirksomheder?
• Hvordan kan skoler og virksomheder bidrage til at sikre at læring bliver til kompetencer der anvendes i dagligdagen? Hvordan og hvornår er det meningsfuldt at tematisere effekt af kompetenceudvikling i partnerskaber?
Hæftet er illustreret med cases fra projektet Partnerskab om kompetenceudvikling og bygger på skolernes konkrete erfaringer med disse tre lidt vanskelige sider af partnerskaber. Casene belyser hvordan inddragelsen af disse emner for alvor skaber partnerskaber i fuld udfoldelse.

I projektet der blev støttet af Den Europæiske Socialfond, deltog godt tyve virksomheder og fire skoler: AMU Nordjylland, TEC, AMU SYD og Aarhus tekniske Skole.

Bruno Clematide: Motivation,Opfølgning, Effekt - Partnerskaber i fuld udfoldelse. Udgivet af Aarhus Tekniske Skole. 2008. Hæftet kan downloades her.

Se i øvrigt om partnerskabsprojektet på Socialfondens hjemmeside.